O zemi

Oficiální název státu
Indická republika (The Republic of India)

Rozloha
Celková rozloha Indie: 3 287 263 km2

Počet obyvatel
Podle sčítání obyvatel v roce 2001 žilo v Indii 1,027 miliardy obyvatel. Počet obyvatel ke konci roku 2005 dosáhl podle odhadu UNFPA čísla 1,095 miliardy.

Hustota na km²
Hustota zalidnění činí 324 obyvatel na km2 (podle cenzu 2001)
 

Podíl ekonomicky činného obyvatelstva
Podíl ekonomicky činného obyvatelstva činí dle údajů z r. 2005 47,5 %.

Průměrný roční přírůstek obyvatelstva
cca. 1,38 % (podle odhadu UNFPA - průměr za 2004–05. Průměrná délka věku 64,7 let.

Demografické složení obyvatel
Odhad 2005:
0 – 14 let: 337 mil.
15 – 64: 704 mil
65 a více: 54 mil

Národnostní složení
Indie je mnohonárodnostní stát. Největší je indoárijská skupina (72 % - Hindustánci, Bengálci, Gudžaráthové, Paňdžábci, Uríjci, Maráthové aj.), následuje drávidská (25 % - Tamilové, Telugové a Kannadové, Malajámci aj.), dále Mundové a horské skupiny v Himálaji.

Náboženské složení
(podle International Institute for Population Sciences, Mumbai, 2000, k počtu obyvatel v r. 2001)
hinduismus 841 milionů obyvatel (81,9 %)
islám 120 milionů obyvatel (11,7 %)
křesťanství 31 milionů obyvatel (3 %)
sikhismus 18 milionů obyvatel (1,7 %)
buddhismus 8 milionů obyvatel (0,8 %)
džinismus 4 miliony obyvatel (0,4 %)

Úřední jazyk a ostatní nejčastěji používané jazyky
Nejdůležitějším jazykem pro národní, politickou a obchodní komunikaci je angličtina.
Národním jazykem je prohlášena hindština (ovládá ji přes 30 % obyvatelstva), rozšířenými jazyky jsou také bengálština a urdština.
Mimo ně indická ústava uznává dalších 15 místních jazyků: ásamský, dogri, gudžarátský, kannandský, kašmírský, konkánský, malajálamský, manipurský, maráthský, oríjský, pandžábský, sanskrt, sikhský, tamilský, telugský

Administrativně správní členění země, hlavní město a další velká města
Indie je administrativně rozdělena na 28 svazových států, 6 svazových teritorií a teritorium hlavního města.
Hlavní město: Dillí (New Delhi) - 12,8 milionu obyvatel
Velká města: Mumbaí (Mumbai) - 16,4 milionu, Kalkata (Kolkata) - 13,2 milionu, Čennaí (Chennai) - 6,4 milionu, Haidarábád (Hyderabad) - 5,7 milionu, Bengalúr (Bangalore) - 5,3 milionu, Ahmedabád (Ahmadabad) - 4,5 milionu

Peněžní jednotka a její členění, používání jiných měn
Indická rupie (anglicky Indian Rupee), mezinárodní zkratka INR, místní označení Rs.
Dělení: 1 indická rupie  = 100 paisů (Paisa), nejmenší používaná mince 50 paisa (0,5 INR)
Devizový kurz v roce 2007 (průměr) : 1 USD = 41,2 INR
V Indii se oficiálně nepoužívá žádná cizí měna. Bez problému lze na místní měnu směnit americké dolary (USD).

Místní zvyklosti důležité pro obchodní kontakty
Indie patří mezi země s nejdelší dobou, která je zapotřebí k podpisu kontraktu a proto je nutno počítat se značně dlouhým jednáním před jeho uzavřením. Jakýkoliv ústní příslib ještě neznamená definitivní ukončení jednání. V žádném případě není možno počítat s tím, že se nějaký obchod dojedná během jedné cesty nebo návštěvy veletrhu. Dohodnutý kontrakt je nutno zásadně uzavřít písemně.
            Indové jsou ve svém jednání značně spontánní a chtějí se obyčejně sejít co nejdříve, případně okamžitě. Dávají přednost osobnímu kontaktu, tzn. je nutno plánovat prostředky na pravidelné cesty do Indie. Jako nejschůdnější se jeví mít místního konzultanta.
            Dlouhá doba jednání je dána hlavně rozsáhlou byrokracií. Během jednání je nutno brát v úvahu, že ne každé kladné vyjádření indického partnera bude skutečně v budoucnu splněno, neboť není v mentalitě Indů odpovídat na něco „ne“.
            V Indii hrají nesmírnou úlohu osobní známosti a speciálně známosti v obchodní a politické sféře. Proto je vždy lepší dostavit se na první schůzku na doporučení někoho. Jednání je obvykle velmi srdečné, indičtí obchodníci umějí skvěle hovořit a velmi ocení, když jejich český partner projeví zájem o jejich zemi a ukáže, že o ní také něco ví.
            Rádi dávají dárky a je nutno s tímto faktem při návštěvách počítat a zásobit se tradičními českými dárky (sklo má vždy úspěch).
            Dojednávání schůzek je problémem, a to i na nejvyšší úrovni v případě státních návštěv. Indové tzv. nechávají vše na poslední chvíli a není výjimkou, kdy přistává letadlo s důležitou návštěvou a schůzky ještě nejsou potvrzené. Je pravidlem, že během jednání se termíny u většiny schůzek budou měnit.
            Oslovování je většinou formální, i když se již spontánně začíná objevovat anglo-americký způsob oslovování křestním jménem u déletrvajících kontaktů. Indický partner rád zve do rodiny, vyplatí se přinést malý dárek, i když se může stát, že se vůbec nesetkáte s manželkou.
            Indie je zemí, která by se měla stát jednou ze světových mocností 21.století a je nutno mít na paměti, že indičtí obchodníci se podle toho chovají. Jsou sebevědomí, vysoce asertivní a zdůrazňují především úspěchy, kterých země dosáhla. (zdroj:http://www.businessinfo.cz)

O zemi